„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich:
Europa inwestująca w obszary wiejskie”
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020
Poddziałanie 19.2. Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność
Tytuł projektu: „Tropem historii Pszowa”
Beneficjent: Miasto Pszów
Opis projektu:
Inwestycja obejmowała rozwój potencjału turystycznego poprzez:
- Stworzenie gry terenowej "Pszowski Quest" wraz z umieszczeniem gry w ogólnopolskim serwisie dotyczącym Questingu oraz w aplikacji mobilnej, a także wydruk ulotek Questowych.
- Wykonanie trzech tablic informacyjnych o wymiarach 80 x 100 cm, na których został umieszczony grawer opisujący ważne miejsca ze zdjęciami oraz kod jako element Quest-u. Tablice zostały wbudowane na skwerze przy ul. Wolczyka w Pszowie, w bliskim sąsiedztwie z Bazyliką Narodzenia Najświętszej Maryi Panny, dodatkowo wykonano 31 małych tabliczek w formacie A5 z krótkim opisem miejsca historycznego oraz kodem jako element Quest-u.
- Wykonano publikację opisującą ważne miejsca i obiekty historycznie - kulturowe dla Miasta Pszowa.
- Wykonano mapy o rozmiarach A3 w skali 1:20 000 oraz plan miasta w formacie B2 w skali 1:15 000 wskazujące oraz zawierające kompleksowe informacje o miejscach historycznych istniejących obecnie i w przeszłości Pszowie.
- Przeprowadzono konkurs fotograficzny i filmowy „Najciekawsze miejsca Pszowa i okolic okiem obiektywu" którego zwieńczeniem było zorganizowanie wystawy najciekawszy prac fotograficznych i filmów. Zostały wyłonione 3 najciekawsze filmy oraz 3 najładniejsze zdjęcia.
- W związku z promocją Miasta został zrealizowany kilkuminutowy film promujący Gminę Pszów. Spot reklamujący Miasto Pszów obejmował najciekawsze miejscem pod względem historycznym jak i turystyki pielgrzymkowej uwzględniając najważniejsze punkty, które również są elementami gry Questowej.
Cel projektu:
Celem operacji był rozwój infrastruktury turystycznej i okołoturystycznej pozwalającej rozszerzyć i uatrakcyjnić ofertę spędzenia wolnego czasu zarówno dla mieszkańców Pszowa, jak i osób zewnątrz poprzez stworzenie gry terenowej "Pszowski Quest", wykonanie trzech tablic informacyjnych o wymiarach 80 x 100 cm z podwójnie klejonym 1cm szkłem opisujących ważne miejsca ze zdjęciami, kodem jako element Quest-u, które zostały wbudowane na skwerze przy ul. Wolczyka w Pszowie, w bliskim sąsiedztwie z Bazyliką Narodzenia Najświętszej Maryi Panny, która jest głównym punktem turystyki jednodniowej - pielgrzymkowej oraz 31 małych tabliczek formacie A5, które umieszczono w najciekawszych miejscach historycznie - kulturowych Miasta z krótkim opisem miejsca oraz kodem jako elementem Questu. Wykonane zostały publikacje w pełnym kolorze oraz mapy miasta i plan miasta wskazujące oraz zawierające kompleksowe informacje o miejscach historycznych jakie były lub są w Pszowie.
Został przeprowadzony konkurs fotograficzny i filmowy pn. "Najciekawsze miejsca Pszowa i okolic okiem obiektywu" czego zwieńczeniem było zorganizowanie wystawy najciekawszy prac fotograficznych i filmów. Aby zwiększyć promocję Miasta został zrealizowany kilkuminutowy film promujący Gminę Pszów. Spot reklamujący Pszów obejmował najciekawsze miejsca pod względem historycznym jak i turystyki pielgrzymkowej uwzględniając najważniejsze punkty, które również są elementem gry Questowej obejmującej w szczególności główny punk pielgrzymek jakim jest Bazylika Narodzenia Najświętszej Maryi Panny stanowiący dziedzictwo kulturowe oraz Kalwaria Pszowska.
Zakładane efekty:
- Liczba zrealizowanych działań informacyjno-promocyjnych: 6
- Liczba osób korzystających ze wspartych usług/ infrastruktury: 600
Całkowita wartość projektu/dofinansowanie:
- Wydatki projektu ogółem 53 830,35 PLN,
- w tym dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 w kwocie 34 252,00 PLN.
- Wkład własny Miasta Pszów w kwocie 19 578,35 PLN.
Okres realizacji projektu: od lutego 2018 r. do kwietnia 2019 r.