
INFORMACJE
 nr tel. do punktu konsultacyjnego: 032/7160828; 032/7160821
W celu złożenia wniosku konieczna jest:
- obecność wszystkich współwłaścicieli nieruchomości objętej dofinansowaniem,
 - obecność współmałżonka Wnioskodawcy (jeżeli Wnioskodawca pozostaje w związku małżeńskim oraz pozostaje w ustawowej wspólności majątkowej),
 - znajomość nr PESEL wszystkich współwłaścicieli nieruchomości objętej dofinansowaniem,
 - znajomość aktualnego numeru księgi wieczystej nieruchomości,
 - uregulowany stan prawny nieruchomości,
 - znajomość numeru działki ewidencyjnej (zgodnie z danymi z ewidencji gruntów i budynków),
 - dokument potwierdzający dochód uzyskany w danym roku kalendarzowym (np. PIT 37, PIT 36, PIT 40, PIT 16, PIT 28), lub zaświadczenie o wysokości dochodów¹
 - audyt energetyczny budynku wraz z dokumentem podsumowującym audyt
 - znajomość roku wystąpienia o zgodę na budowę/zgłoszenia dla przedmiotowej nieruchomości,
 - znajomość powierzchni całkowitej budynku
 - znajomość daty rozpoczęcia przedsięwzięcia- poniesienia pierwszego kosztu kwalifikowanego (data wystawienia pierwszej faktury lub równoważnego dokumentu księgowego)
 - znajomość zakresu planowanej inwestycji,
 
¹ Zaświadczenie wydawane jest przez Referat Świadczeń Rodzinnych w Pszowie; budynek nr 3; nr tel.: 32/71608216
Ogólne zestawienie dokumentów potrzebnych do rozliczenia wniosku
 Wszystkie dokumenty wymagane są w oryginale:
- Umowa – pismo z Katowic (numer umowy, wysokość dotacji).
 - Numer konta bankowego.
 - Oryginały faktur podpisanych przez obie strony: Wykonawca i Odbiorca.
 - Protokół rzeczowy – specyfikacja do faktury określająca, co było montowane; rozbicie kosztów na części – dotyczy zbiorowych faktur.
 - Protokół złomowania kotła – w sytuacji gdy przedmiotem inwestycji jest między innymi wymiana kotła.
 - Karta produktu (urządzenia, produktu i materiału termomodernizacyjnego).
 - Certyfikat urządzenia (ECO DESIGN) – dotyczy kotła na pellet.
 - Etykieta energetyczna urządzenia.
 - Protokół odbioru urządzenia lub/ i instalacji od instalatora/ prac termoizolacyjnych.
 - Dodatkowe załączniki, w sytuacji gdy:
- faktura była opłacona W CAŁOŚCI przelewem lub CZĘŚCIOWO przelewem i gotówką, należy przedłożyć wyciąg z konta bankowego, KP
- na fakturze nie ma informacji, że zapłacono gotówką. 
Więcej informacji:
 https://wfosigw.katowice.pl/program-priorytetowy-czyste-powietrze/wymagane-dokumenty-wnioski-skladane-od-31-03-2025/

W celu złożenia wniosku konieczna jest:
- obecność wszystkich współwłaścicieli nieruchomości objętej dofinansowaniem,
 - obecność współmałżonka Wnioskodawcy (jeżeli Wnioskodawca pozostaje w związku małżeńskim oraz pozostaje w ustawowej wspólności majątkowej),
 - znajomość nr PESEL wszystkich współwłaścicieli nieruchomości objętej dofinansowaniem,
 - znajomość aktualnego numeru księgi wieczystej nieruchomości,
 - uregulowany stan prawny nieruchomości,
 - znajomość numeru działki ewidencyjnej (zgodnie z danymi z ewidencji gruntów i budynków),
 - dokument potwierdzający dochód uzyskany w danym roku kalendarzowym (np. PIT 37, PIT 36, PIT 40, PIT 16, PIT 28),
 - znajomość roku wystąpienia o zgodę na budowę/zgłoszenia dla przedmiotowej nieruchomości,
 - znajomość powierzchni całkowitej,
 - znajomość zakresu planowanej inwestycji,
 - znajomość daty rozpoczęcia przedsięwzięcia- poniesienia pierwszego kosztu kwalifikowanego (data wystawienia pierwszej faktury lub równoważnego dokumentu księgowego).
 
Czynności formalne związane z otrzymaniem dotacji dzielimy na dwa etapy:
- złożenie wniosku o dofinansowanie
 - złożenie wniosku o płatność (po realizacji)
 
Czas realizacji wniosku:
1. W przypadku podstawowego i rozszerzonego poziomu dofinansowania:
Czas realizacji prac wynosi 30 miesięcy od daty złożenia wniosku o dofinansowanie. Oznacza to, że wnioskodawca ma czas (2,5 roku) na wykonanie inwestycji określonej we wniosku oraz jego rozliczenie.
2. W przypadku najwyższego poziomu dofinansowania:
Czas realizacji prac wynosi 36 miesięcy od daty złożenia wniosku o dofinansowanie. 
Ogólne zestawienie dokumentów potrzebnych do rozliczenia wniosku
Wszystkie dokumenty wymagane są w oryginale:
- Umowa – pismo z Katowic (numer umowy, wysokość dotacji).
 - Numer konta bankowego.
 - Oryginały faktur podpisanych przez obie strony: Wykonawca i Odbiorca.
 - Protokół rzeczowy – specyfikacja do faktury określająca, co było montowane; rozbicie kosztów na części – dotyczy zbiorowych faktur.
 - Protokół złomowania kotła – w sytuacji gdy przedmiotem inwestycji jest między innymi wymiana kotła.
 - Karta produktu (urządzenia, produktu i materiału termomodernizacyjnego).
 - Certyfikat urządzenia (ECO DESIGN) – dotyczy kotła na pellet.
 - Etykieta energetyczna urządzenia.
 - Protokół odbioru urządzenia lub/ i instalacji od instalatora/ prac termoizolacyjnych.
 - Wystawione na Beneficjenta zaświadczenie Operatora Sieci Dystrybucyjnej potwierdzającej montaż licznika wraz z numerem Punktu Poboru Energii opatrzonej pieczęcią firmową oraz czytelnym podpisem (dotyczy montażu mikroinstalacji fotowoltaicznej).
 - Certyfikat europejskiego znaku jakości „Solar Keymark” wraz z załącznikiem technicznym lub certyfikat równoważny (dotyczy, jeśli rozliczany jest zakup kolektorów słonecznych).
 - Dodatkowe załączniki, w sytuacji gdy:
- faktura była opłacona W CAŁOŚCI przelewem lub CZĘŚCIOWO przelewem i gotówką, należy przedłożyć wyciąg z konta bankowego, KP
- na fakturze nie ma informacji, że zapłacono gotówką. - Polecenie monterskie / Karta pracy – przyłącze gazu
 
Więcej informacji: https://czystepowietrze.gov.pl/


















