Urząd Stanu Cywilnego
Do zakresu zadań Referatu należy:
- rejestracja zdarzeń z zakresu stanu cywilnego dotycząca urodzeń, małżeństw i zgonów,
- sporządzanie aktów stanu cywilnego oraz odpisów i zaświadczeń z tych aktów,
- transkrypcja i odtwarzanie zagranicznych aktów stanu cywilnego w polskich księgach stanu cywilnego,
- aktualizacja aktów stanu cywilnego,
- współpraca z zagranicznymi urzędami stanu cywilnego w zakresie międzynarodowej wymiany informacji dotyczących stanu cywilnego w tym współpraca z polskimi i zagranicznymi placówkami dyplomatycznymi,
- prowadzenie archiwum dla dokumentów aktów stanu cywilnego,
- organizowanie uroczystości z okazji jubileuszu długoletniego pożycia małżeńskiego, 100 - lecia urodzin,
- prowadzenie spraw związanych ze zmianą imion i nazwisk,
- prowadzenie innych spraw wynikających z Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, Kodeksu cywilnego, Prawa o aktach stanu cywilnego oraz innych aktów prawnych.
44-370 Pszów
(wszystkie pisma, wnioski i zapytania proszę kierować na adres e-mail: kancelaria@pszow.pl)
- Pobierz artykuł w formie pliku Pdf
- Drukuj treść tego artykułu
- Powrót do poprzedniej strony
- Wypowiedz się na stronie Kontakt


















