Do 22 maja można składać wnioski o przyznanie dofinansowania na prace związane z usuwaniem azbestu i wyrobów azbestowych z budynków mieszkalnych i gospodarczych w Pszowie.
Termin złożenia wniosku
Druki wniosków znajdują się w załączniku lub w Biurze Obsługi Mieszkańca Urzędu Miasta. Informacje są udzielane telefonicznie pod nr tel. 32/7160822, 32/7160828 lub mailowo pod adresem: kancelaria@pszow.pl.
Każdy wnioskodawca podczas wypełniania druku wniosku może posiłkować się tabelą zbiorczego zestawienia wyników inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest przeprowadzonej na terenie Gminy Pszów. Wystarczy odszukać adres nieruchomości, z której planowane jest usunięcie wyrobów azbestowych.
Jak zorganizować usuwanie azbestu?
Prace związane z usuwaniem azbestu i wyrobów azbestowych z budynków mieszkalnych i gospodarczych z terenu Miasta Pszów nie mogą być rozpoczęte przed 1 czerwca 2020 r. Termin złożenia dokumentów rozliczeniowych ustala się na dzień do 31 sierpnia 2020 r.
Prace wymiany pokrycia dachowego zawierającego azbest podlegają zgłoszeniu w Starostwie Powiatowym w Wodzisławiu Śląskim, w Wydziale Administracji Architektoniczno – Budowlanej, w terminach i na zasadach określonych w przepisach Prawa budowlanego i aktach wykonawczych.
Wykonawca prac ma obowiązek zgłoszenia terminu (co najmniej 7 dni przed rozpoczęciem prac) wykonywania ww. prac do odpowiednich organów, tj. Okręgowego Inspektora Pracy, Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego oraz Państwowemu Inspektorowi Sanitarnemu, zgodnie z przepisami prawa określającymi sposób i warunki bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest, pod rygorem nieotrzymania dotacji.
Wysokość dotacji
Złożenie wniosku nie jest równoznaczne z uzyskaniem dofinansowania do usuwania azbestu.
Maksymalna kwota dotacji wynosi:
Rodzaj robót |
Wysokość dotacji |
dla demontażu, zbierania, transportu i unieszkodliwienia odpadów zawierających azbest – dla I stopnia pilności |
do 100% kosztów kwalifikowanych, lecz nie więcej niż 800 zł/mg odpadów |
dla demontażu, zbierania, transportu i unieszkodliwienia odpadów zawierających azbest – dla II i III stopnia pilności |
do 90% kosztów kwalifikowanych, lecz nie więcej niż720 zł/mg odpadów |
dla zbierania, transportu i unieszkodliwienia odpadów zawierających azbest |
do 100% kosztów kwalifikowanych, lecz nie więcej niż 600 zł/mg odpadów |
Pozostałe artykuły:
Chcesz usunąć azbest - zgłoś się. - 16.03.2020