Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Pszowie ogłasza
nabór na stanowisko
Asystent Rodziny
w pełnym wymiarze czasu pracy
(jeden etat pełny).
Miejsce pracy: Ośrodek Pomocy Społecznej w Pszowie, ul. Traugutta 48, 44-370 Pszów
Zakres zadań na stanowisku pracy:
- wykonywanie wynikających z ustawy z dnia 09 czerwca 2011r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej /tekst ujednolicony Dz. U. z 2019r, poz. 1111/ obowiązków asystenta rodziny w rodzinach przeżywających trudności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo – wychowawczych na terenie gminy – miasta Pszów, wskazanych przez Ośrodek Pomocy Społecznej w Pszowie (dalej OPS w Pszowie), w szczególności:
- opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i konsultacji z pracownikiem socjalnym OPS w Pszowie,
- opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej,
- udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego,
- udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych i psychologicznych,
- udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi,
- wspieranie aktywności społecznej rodzin,
- motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych, udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymaniu pracy zarobkowej,
- motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych,
- udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych,
- podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin,
- prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla dzieci i rodziców,
- dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku, i przekazywanie oceny Kierownikowi OPS w Pszowie,
- sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach,
- współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi, zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą działającymi na podstawie ustawy z dnia 29 lipca 2005r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie /tekst jednolity Dz. U. z 2015r, poz. 1390 ze zmianami/ oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny,
- prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną, w tym w celu udokumentowania wykonania zlecenia,
- wykonywanie innych czynności przypisanych zakresowi obowiązków asystenta rodziny OPS w Pszowie – w uzgodnieniu lub na polecenie Kierownika OPS w Pszowie,
- współdziałanie w wykonywaniu zadań z Kierownikiem OPS w Pszowie, informowanie o wynikach prowadzonych prac, problemach w ich realizacji i postępie w wykonywaniu zadania.
Osoby zainteresowane naborem winny spełniać następujące wymagania:
Wymagania konieczne:
- wykształcenie: określone zapisem art. 12 ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej:
a) wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie, praca socjalna lub;
b) wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentowanie co najmniej rocznego stażu pracy z dziećmi lub rodziną lub studiów podyplomowych obejmujących zakres programowy szkolenia określony na podstawie art. 12 ust. 3 ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej z udokumentowaniem co najmniej rocznego stażu pracy z dziećmi lub rodziną,
c) wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną oraz udokumentowaniem co najmniej 3 – letniego stażu pracy z dziećmi lub rodziną,
- osoba nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona,
- osoba wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku, gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego,
- osoba posiada obywatelstwo polskie (z zastrzeżeniem art. 11 ust. 3 ustawy o pracownikach samorządowych),
- osoba posiada pełną zdolność do czynności prawnych, korzysta z pełni praw publicznych,
- osoba posiada znajomość obowiązujących przepisów w aspekcie funkcjonowania rodziny – w szczególności kodeks rodzinny i opiekuńczy, ustawa o wspieraniu rodziny i pieczy zastępczej, ustawa o pomocy społecznej, ustawa o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, ustawa o systemie oświaty, ochrony zdrowia, przeciwdziałaniu alkoholizmowi i narkomanii, szeroko pojętym systemie zabezpieczenia społecznego w Polsce,
- osoba nie była skazana prawomocnym wyrokiem za przestępstwa umyślne lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- osoba posiada stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku,
Wymagania pożądane, dodatkowe:
- chęć podjęcia pracy wymagającej permanentnego doskonalenia warsztatu pracy, otwartości na wyzwania i pracę z ludźmi,
- nieposzlakowana opinia, wysoka kultura osobista,
- umiejętność sprawnego gospodarowania czasem, sprawne planowanie i organizowanie pracy,
- obowiązkowość, rzetelność, uczciwość,
- komunikatywność, odporność na stres,
- skrupulatność, terminowość,
- doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku,
Wymagane dokumenty i oświadczenia:
- podanie o pracę - kwestionariusz personalny kandydata: Załącznik nr 1,
- z podaniem przebiegu dotychczasowej pracy zawodowej i zajmowanych stanowisk,
- kopie dokumentów potwierdzających kwalifikacje i staż pracy,
- kopie dokumentów lub certyfikatów potwierdzających posiadanie dodatkowych kwalifikacji,
- oświadczenie, że kandydat nie był prawomocnie skazany za przestępstwo popełnione umyślnie lub umyślne przestępstwo skarbowe (lub kopia aktualnego „Zapytania o udzielenie informacji o osobie” z Krajowego Rejestru Karnego),
- oświadczenie kandydata o spełnieniu wymagań o których mowa w art. 6 ust. 1 ustawy o pracownikach samorządowych tj. posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
- oświadczenie o braku przeciwwskazań do pracy na w/w stanowisku – osoba nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej, wypełnia obowiązek alimentacyjny – jeśli taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego,
- oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji,
- oświadczenie kandydata o przyjęciu do wiadomości informacji o publikacji danych osobowych w BIP Miasta Pszów i tablicy ogłoszeń OPS w Pszowie.
Wymagane dokumenty należy składać w zamkniętych kopertach w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej w Pszowie, ul. Traugutta 48, w terminie do 24 stycznia 2020r. (lub przesłać pocztą na podany adres – decyduje data wpływu do OPS Pszów).
Na kopercie powinien być umieszczony napis „Nabór na stanowisko Asystent Rodziny”.
Aplikacje, które wpłyną do OPS po w/w terminie nie będą rozpatrywane.
Dokumentów nie odsyłamy.
Nabór odbywa się zgodnie z ustawą z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych /tekst jednolity Dz. U. z 2019r, poz. 1282/.
Procedura naboru przewiduje możliwość przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej, o której wybrani kandydaci zostaną powiadomieni telefonicznie.
Informacja o wyniku naboru zostanie upowszechniona w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Pszów oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie OPS Pszów.
Aplikacje, które nie spełnią wymogów formalnych można odebrać w siedzibie OPS w okresie 3 miesięcy od daty upływu terminu do składania aplikacji, po upływie tego terminu zostaną zniszczone.
Przewiduje się, iż kandydat wyłoniony w wyniku niniejszego postępowania podejmie pracę na czas określony - od stycznia 2020r. do 30 czerwca 2020r. - możliwość dalszego zatrudnienia - po pozytywnym przebiegu pierwszego okresu pracy.
Ewentualne dodatkowe informacje dotyczące naboru – tel. 032 4557586 lub 032 7291046, lub bezpośrednio w siedzibie OPS w Pszowie.
Pszów, 16 stycznia 2020r.
Kierownik OPS w Pszowie
Anna Malinowska