Dowód osobisty wydawany jest na 10 lat. Do końca 2017 roku każdy, komu wydano dokument w 2007 roku powinien wymienić dowód osobisty. Dowody osobiste z terminem ważności zapisanym jako nieoznaczony nie podlegają wymianie.
Aby wymienić dowód, należy do urzędu miasta dostarczyć następujące dokumenty: wniosek o wydanie dowodu osobistego, jedną fotografię o wymiarach 35 x 45 mm odzwierciedlającą aktualny wizerunek osoby oraz dotychczasowy dowód osobisty lub w przypadku jego utraty – ważny paszport (do wglądu). Wymiana dowodu osobistego jest bezpłatna. Czas oczekiwania to maksymalnie 30 dni.
Pamiętaj o wymianie dowodu. Jeśli dowód straci ważność nie załatwisz żadnych urzędowych spraw. Będziesz mieć także kłopoty z formalnościami w banku.
Osoby posiadające podpis elektroniczny potwierdzony profilem zaufanym e PUAP mogą złożyć wniosek o wydanie dowodu osobistego droga elektroniczną –więcej informacji na stronie internetowej obywatel.gov.pl.