Drogi Kliencie,
jeżeli zostałeś poszkodowany w nawałnicy, która zniszczyła wiele regionów Polski, możesz liczyć na naszą pomoc.
Możemy zaoferować Ci następujące wsparcie:
Nasi Doradcy ds. ulg i umorzeń udzielą Ci szczegółowej informacji co powinieneś zrobić, żeby:
- odroczyć termin płatności składek,
- rozłożyć należności na raty,
- umorzyć należności.
Jeżeli wiesz, że składki na dobrowolne ubezpieczenia emerytalne, rentowe lub chorobowe opłacisz po terminie - możesz złożyć wniosek o odroczenie terminu ich płatności. Przeanalizujemy szczegółowo Twoją sytuację i rozważymy zmianę terminu zapłaty składek.
Ważne! ZUS może odroczyć tylko składki bieżące i przyszłe, których termin płatności jeszcze nie upłynął.
Jeżeli w trakcie nawałnicy zaginęły lub zniszczyły Ci się:
świadectwa pracy,
zaświadczenia o wysokości osiąganego wynagrodzenia,
inne dokumenty niezbędne do tego, aby ustalić prawo lub wysokość świadczenia,
pomożemy Ci. Zgłoś ten fakt pracownikowi ZUS, który przyjmuje Twój wniosek lub zgłoś w inny dopuszczalny sposób. Podpowiemy Ci co zrobić w takim przypadku i wyjaśnimy gdzie możesz szukać dokumentów, gdy Twój zakład pracy został zlikwidowany.
Jeżeli z powodu trudnej sytuacji życiowej po nawałnicy nie dostarczyłeś w terminie ważnych dokumentów, zgłoś się do nas. Poinformujemy Cię co powinieneś zrobić, żeby nie ponieść straty finansowej.
Jeżeli Twoje dziecko nie ukończyło jeszcze 8 lat i z powodu nawałnicy zamknęli:
- przedszkole,
- żłobek,
- klub dziecięcy,
- szkołę,
do którego chodzi, a Ty w tym dniu nie poszedłeś do pracy bo opiekowałeś się nim - zgłoś się do nas. Poinformujemy Cię w jaki sposób możesz starać się o zasiłek opiekuńczy.
Jeżeli masz pytania z obszaru:
rehabilitacji leczniczej,
wniosków o dofinansowanie poprawiające bezpieczeństwo na stanowiskach pracy dla przedsiębiorców,
postaramy Ci się pomóc i wyjaśnić wszystkie wątpliwości.
Drogi Kliencie,
jeżeli zostałeś poszkodowany w nawałnicy, która zniszczyła wiele regionów Polski, możesz liczyć na naszą pomoc.
W jaki sposób możesz się z nami skontaktować.
Informacji udzielimy Ci w naszych placówkach:
• w Rybniku, przy ul. Reymonta 2,
• w Pszczynie, przy ul. Kopernika 22,
• w Raciborzu, przy ul. Łąkowej 28,
• w Tychach, przy ul. de Gaulle s a 16,
• w Wodzisławiu Śląskim, przy ul. Witosa 30, w poniedziałek od 8:00 do 18:00, od wtorku do piątku od 8:00 do 15:00.
Możesz również:
• zadzwonić na numer infolinii (22) 560 16 00,
• skontaktować się z nami elektronicznie przez profil PUE - Platformy Usług Elektronicznych.
Dodatkowe informacje możesz znaleźć na naszej stronie internetowej pod adresem www.zus.pl