Burmistrz Miasta Pszów ogłasza nabór wniosków przyznanie dofinansowania (zwrot części poniesionych kosztów) z WFOŚiGW w Katowicach na prace związane z usuwaniem azbestu i wyrobów azbestowych z budynków mieszkalnych i gospodarczych z terenu Miasta Pszów.
Burmistrz Miasta Pszów informuje, że można składać wnioski o przystąpienie do programu usuwania wyrobów zawierających azbest z budynku mieszkalnego lub gospodarczego na terenie Miasta Pszów na rok 2025.
Wnioski można składać do 25 lipca br. w Biurze Obsługi Mieszkańca w godzinach pracy
Urzędu Miasta Pszów.
Do wniosku o zwrot części poniesionych kosztów należy załączyć następujące
dokumenty:
1) Aktualny odpis księgi wieczystej nieruchomości objętej dofinansowaniem dla jej właściciela – oryginał lub kserokopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez właściciela nieruchomości. lub zamiennie aktualny wypis z rejestru gruntów lub ważny akt notarialny potwierdzający własność nieruchomości objętej dofinansowaniem - oryginał lub kserokopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez właściciela nieruchomości, lub inne dokumenty (np. umowa najmu), z których bezsprzecznie będzie wynikał tytuł prawny do władania nieruchomością objętą dofinansowaniem - oryginał lub kserokopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez posiadającego tytuł prawny do nieruchomości.
2) Ocena stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest (wykonana przez osobę z uprawnieniami budowlanymi bądź właściciela nieruchomości lub najemcy) – załącznik nr 1 do wniosku.
3) Wstępna wycena demontażu, transportu i unieszkodliwiania lub zabezpieczenia wyrobów
zawierających azbest (wykonana przez firmę wykonującą) lub zawarta umowa na wykonanie prac z firmą wykonującą (zawierająca dane ze wstępnej wyceny) – załącznik nr 2 do wniosku.
4) Kolorowe zdjęcie budynku (z którego usuwany będzie azbest) pozwalające na identyfikację nieruchomości.
Druki wniosków dostępne do pobrania w załączniku lub w Biurze Obsługi Mieszkańca Urzędu Miasta, natomiast informacje są udzielane telefonicznie pod nr tel. 32/7160802 lub mailowo pod adresem: kancelaria@pszow.pl.
Prace związane z usuwaniem azbestu i wyrobów azbestowych z budynków mieszkalnych i
gospodarczych z terenu Miasta Pszów nie mogą być rozpoczęte przed 1 maja 2025 r.
Termin złożenia dokumentów rozliczeniowych ustala się na dzień do 30 września 2025 r.
Prace wymiany pokrycia dachowego zawierającego azbest podlegają zgłoszeniu w Starostwie Powiatowym w Wodzisławiu Śląskim, w Wydziale Administracji Architektoniczno – Budowlanej, w terminach i na zasadach określonych w przepisach Prawa budowlanego i aktach wykonawczych.
Wykonawca prac ma obowiązek zgłoszenia terminu (co najmniej 7 dni przed rozpoczęciem prac) wykonywania ww. prac do odpowiednich organów, tj. Okręgowego Inspektora Pracy, Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego oraz Państwowemu Inspektorowi Sanitarnemu, zgodnie z przepisami prawa określającymi sposób i warunki bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest, pod rygorem nieotrzymania dotacji.
Maksymalna kwota dotacji wynosi:
a) 810 zł)/Mg odpadu zawierającego azbest, jeżeli na zadanie składa się : demontaż, zbieranie, transport i unieszkodliwienie odpadu – dla III stopnia pilności,
b) 700 zł)/Mg odpadu zawierającego azbest, jeżeli na zadanie składa się : zbieranie, transport i unieszkodliwienie odpadu
Złożenie wniosku nie jest równoznaczne z uzyskaniem dofinansowania do usuwania azbestu.