Do końca marca 2025 roku mieszkańcy Pszowa mogą składać wstępne deklaracje przystąpienia do programu usuwania wyrobów zawierających azbest. Deklaracje te są niezbędne do przygotowania przez Urząd Miasta wniosku o dofinansowanie z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Jak złożyć deklarację?
Wypełnione deklaracje można składać:
-
Osobiście w Biurze Obsługi Mieszkańca Urzędu Miasta Pszów (ul. Pszowska 534, parter budynku I),
-
Elektronicznie na adres e-mail: gk@pszow.pl.
Termin składania deklaracji upływa 31 marca 2025 roku.
Złożenie deklaracji nie jest równoznaczne z uzyskaniem dofinansowania do usuwania
azbestu.
W przypadku pozyskania pieniądzy przez Miasto na realizację zadania, zostanie
przeprowadzony nabór wniosków o przyznanie dofinansowania (zwrot części poniesionych
kosztów) z WFOŚiGW w Katowicach na prace związane z usuwaniem azbestu i wyrobów
azbestowych z budynków mieszkalnych i gospodarczych z terenu Miasta Pszów.
Maksymalna kwota dotacji może wynosić:
Wysokość dofinansowania:
Maksymalna kwota dotacji może wynosić:
-
100% kosztów kwalifikowanych zadania, lecz nie więcej niż 1400 zł (w tym w formie
dotacji nie więcej niż 900 zł)/Mg odpadów zawierających azbest, dla demontażu, zbierania, transportu i unieszkodliwienia odpadów zawierających azbest – dla I stopnia pilności, -
90% kosztów kwalifikowanych zadania, lecz nie więcej niż 1260 zł (w tym łącznie w
formie dotacji nie więcej niż 810 zł)/Mg odpadów zawierających azbest, dla demontażu, zbierania, transportu i unieszkodliwienia odpadów zawierających azbest dla II i III stopnia pilności, -
100% kosztów kwalifikowanych zadania, lecz nie więcej niż 1000 zł (w tym łącznie
w formie dotacji nie więcej niż 700 zł)/Mg odpadów zawierających azbest, dla zbierania, transportu i unieszkodliwienia odpadów zawierających azbest,
Termin zakończenia realizacji zadania: 30 września 2025 roku.
Gdzie znajdziesz więcej informacji?
-
Deklaracje są dostępne w Biurze Obsługi Mieszkańca oraz w załączniku.
-
Informacji udzielamy telefonicznie pod numerem 32/716-08-28 lub mailowo pod adresem gk@pszow.pl.
Każdy podczas wypełniania druku deklaracji może posiłkować się tabelą zbiorczego zestawienia wyników inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest przeprowadzonej na terenie Gminy Pszów. Wystarczy odszukać adres nieruchomości, z której planowane jest usunięcie wyrobów azbestowych.