Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Pszowie ogłasza nabór na stanowisko Asystent Rodziny w pełnym wymiarze czasu pracy (jeden etat pełny).
Miejsce pracy: Ośrodek Pomocy Społecznej w Pszowie, ul. Traugutta 48, 44-370 Pszów
Zakres zadań na stanowisku pracy:
1. wykonywanie wynikających z ustawy z dnia 09 czerwca 2011r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej /tekst ujednolicony Dz. U. z 2022r, poz. 447/ obowiązków asystenta rodziny w rodzinach przeżywających trudności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo – wychowawczych na terenie gminy – miasta Pszów, wskazanych przez Ośrodek Pomocy Społecznej w Pszowie (dalej OPS w Pszowie), w szczególności:
- opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i konsultacji z pracownikiem socjalnym OPS w Pszowie,
- opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej,
- udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego,
- udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych i psychologicznych,
- udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi,
- wspieranie aktywności społecznej rodzin,
- motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych, udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymaniu pracy zarobkowej,
- motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych, - udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych,
- podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin,
- prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla dzieci i rodziców,
- dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku i przekazywanie oceny Kierownikowi OPS w Pszowie,
- sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach,
- współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi, zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą działającymi na podstawie ustawy z dnia 29 lipca 2005r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie /tekst jednolity Dz. U. z 2015r, poz. 1390 ze zmianami/ oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny,
- prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną, w tym w celu udokumentowania wykonania zlecenia,
- wykonywanie innych czynności przypisanych zakresowi obowiązków asystenta rodziny OPS w Pszowie - w uzgodnieniu lub na polecenie Kierownika OPS w Pszowie,
- współdziałanie w wykonywaniu zadań z Kierownikiem OPS w Pszowie, informowanie o wynikach prowadzonych prac, problemach w ich realizacji i postępie w wykonywaniu zadania.
Osoby zainteresowane naborem winny spełniać następujące wymagania:
Wymagania konieczne:
1. wykształcenie: określone zapisem art. 12 ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej:
a) wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie, praca socjalna lub;
b) wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentowanie co najmniej rocznego stażu pracy z dziećmi lub rodziną lub studiów podyplomowych obejmujących zakres programowy szkolenia określony na podstawie art. 12 ust. 3 ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej z udokumentowaniem co najmniej rocznego stażu pracy z dziećmi lub rodziną,
c) wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną oraz udokumentowaniem co najmniej 3 – letniego stażu pracy z dziećmi lub rodziną,
2. osoba nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona,
3. osoba wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku, gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego,
4. osoba posiada obywatelstwo polskie (z zastrzeżeniem art. 11 ust. 3 ustawy o pracownikach samorządowych),
5. osoba posiada pełną zdolność do czynności prawnych, korzysta z pełni praw publicznych,
6. osoba posiada znajomość obowiązujących przepisów w aspekcie funkcjonowania rodziny – w szczególności kodeks rodzinny i opiekuńczy, ustawa o wspieraniu rodziny i pieczy zastępczej, ustawa o pomocy społecznej, ustawa o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, ustawa o systemie oświaty, ochrony zdrowia, przeciwdziałaniu alkoholizmowi i narkomanii, szeroko pojętym systemie zabezpieczenia społecznego w Polsce,
7. osoba nie była skazana prawomocnym wyrokiem za przestępstwa umyślne lub umyślne przestępstwo skarbowe,
8. osoba posiada stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku,
Wymagania pożądane, dodatkowe:
1. chęć podjęcia pracy wymagającej permanentnego doskonalenia warsztatu pracy, otwartości na wyzwania i pracę z ludźmi,
2. nieposzlakowana opinia, wysoka kultura osobista,
3. umiejętność sprawnego gospodarowania czasem, sprawne planowanie i organizowanie pracy,
4. obowiązkowość, rzetelność, uczciwość,
5. komunikatywność, odporność na stres,
6. skrupulatność, terminowość,
7. doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku
Wymagane dokumenty i oświadczenia:
1. podanie o pracę - kwestionariusz personalny kandydata: Załącznik nr 1,
- z podaniem przebiegu dotychczasowej pracy zawodowej i zajmowanych stanowisk,
2. kopie dokumentów potwierdzających kwalifikacje i staż pracy,
3. kopie dokumentów lub certyfikatów potwierdzających posiadanie dodatkowych kwalifikacji,
4. oświadczenie, że kandydat nie był prawomocnie skazany za przestępstwo popełnione umyślnie lub umyślne przestępstwo skarbowe (lub kopia aktualnego „Zapytania o udzielenie informacji o osobie” z Krajowego Rejestru Karnego),
5. oświadczenie kandydata o spełnieniu wymagań o których mowa w art. 6 ust. 1 ustawy o pracownikach samorządowych tj. posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
6. oświadczenie o braku przeciwwskazań do pracy na w/w stanowisku – osoba nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej, wypełnia obowiązek alimentacyjny – jeśli taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego,
7. oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji,
8. oświadczenie kandydata o przyjęciu do wiadomości informacji o publikacji danych osobowych w BIP Miasta Pszów i tablicy ogłoszeń OPS w Pszowie.
Jak złożyć dokumenty?
Wymagane dokumenty należy składać w zamkniętych kopertach w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej w Pszowie, ul. Traugutta 48, w terminie do 17 czerwca 2022r. (lub przesłać pocztą na podany adres – decyduje data wpływu do OPS Pszów).
Na kopercie powinien być umieszczony napis „Nabór na stanowisko Asystent Rodziny”.
Aplikacje, które wpłyną do OPS po w/w terminie nie będą rozpatrywane.
Dokumentów nie odsyłamy.
Nabór odbywa się zgodnie z ustawą z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych /tekst jednolity Dz. U. z 2022r, poz. 530/.
Procedura naboru przewiduje możliwość przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej, o której wybrani kandydaci zostaną powiadomieni telefonicznie.
Informacja o wyniku naboru zostanie upowszechniona w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Pszów oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie OPS Pszów.
Aplikacje, które nie spełnią wymogów formalnych można odebrać w siedzibie OPS w okresie 3 miesięcy od daty upływu terminu do składania aplikacji, po upływie tego terminu zostaną zniszczone.
Przewiduje się, iż kandydat wyłoniony w wyniku niniejszego postępowania podejmie pracę na czas określony - od lipca 2022r. do 31 grudnia 2022r. - możliwość dalszego zatrudnienia - po pozytywnym przebiegu pierwszego okresu pracy.
Ewentualne dodatkowe informacje dotyczące naboru – tel. 32 4557586 lub 32 7291046, lub bezpośrednio w siedzibie OPS w Pszowie.