Około 700 sprzedanych biletów okresowych oraz prawie 6 tysięcy jednorazowych w ciągu pierwszego miesiąca działania nowej usługi MZK. „Bilet na telefon” cieszy się coraz większą popularnością.
Od miesiąca pasażerowie Międzygminnego Związku Komunikacyjnego mogą zdalnie kupić bilety przy użyciu smartfona. Nowy system nie tylko zdecydowanie ułatwia sam zakup, ale jest również bezpieczny pod względem epidemiologicznym. Unikamy bowiem kontaktu ze sprzedawcą (w przypadku zakupu w autobusie - z kierowcą).
Usługę uruchomiono pod koniec sierpnia. Przez miesiąc pasażerowie kupili w ten sposób blisko 6 tysięcy biletów jednorazowych. Najczęściej sięgali po bilety ulgowe na trasę od 8 do 12 przystanków (ponad 20% udziału). Popularnością cieszyły się także bilety na najdłuższe trasy – powyżej 18 przystanków. Kupiono także blisko 700 biletów okresowych. W tym zestawieniu dominuje bilet miesięczny ulgowy na wszystkie miasta i gminy. To około 40% całej sprzedaży.
– Dane te pokazują, że na tle innych podmiotów organizujących komunikację miejską, w MZK usługa ta cieszy się sporą popularnością. To dobry wynik – mówi Miłosz Olejniczak, reprezentujący łódzką firmę zajmującą się wdrożeniem projektu.
Przypomnijmy, że w aplikacji mobilnej „zbiletem” możliwy jest zakup biletu jednorazowego, natomiast na stronie internetowej „zbiletem.pl” biletu okresowego (miesięcznego, dwutygodniowego i tygodniowego). Po zakupie jest on również widoczny w aplikacji. Co ważne, dostęp do internetu konieczny jest jedynie podczas zakupu biletu.