Do 14 sierpnia 2020 r. można składać wnioski o udzielenie dotacji na usunięcie azbestu z obiektów mieszkalnych. Można otrzymać nawet do 100% kosztów kwalifikowanych realizacji zadania. Pszów zamierza aplikować o środki unijne na ten cel.
W związku z zamiarem aplikowania o środki unijne z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020, Działanie 5.2 Gospodarka Odpadami, Poddziałanie 5.2.2 Gospodarka odpadami RIT Subregionu Zachodniego Burmistrz Miasta Pszów ogłasza nabór wniosków do udziału w projekcie pn. „Unieszkodliwianie odpadów zawierających azbest na terenie Miasta Pszów”.
Kto może ubiegać się o dotację
O udzielenie grantu (dotacji) może ubiegać się osoba fizyczna lub przedsiębiorca będący właścicielem/współwłaścicielem lub użytkownik wieczysty budynku mieszkalnego jednorodzinnego oraz innych budynków niemieszkalnych (np. gospodarczego, garażu, itp.) z zabudowanymi wyrobami zawierającymi azbest.
Wnioskodawca powinien spełnić kryteria określone w Regulaminie projektu pn. „Unieszkodliwianie odpadów zawierających azbest na terenie Miasta Pszów”.
Co można sfinansować z grantu?
Grant będzie udzielany na zadania związane z:
1) demontażem z budynku/obiektu mieszkalnego lub niemieszkalnego wyrobów budowlanych zawierających azbest, ich transportem, unieszkodliwieniem;
2) odtworzeniem pokrycia dachowego budynku/obiektu mieszkalnego lub niemieszkalnego uszkodzonego w wyniku prac związanych z demontażem wyrobów zawierających azbest.
Wysokość dofinansowania
Wysokość dofinansowania wyniesie do 100 % kosztów kwalifikowanych realizacji zadania, z zastrzeżeniem:
- dla usługi obejmującej demontaż wyrobów i materiałów budowlanych zawierających azbest z dachu budynków mieszkalnych lub niemieszkalnych oraz transport i unieszkodliwienie tychże wyrobów: 100% kosztów kwalifikowanych ale nie więcej niż 25 zł/ za 1 m2 powierzchni dachu, z którego usunięto wyroby azbestowe;
- dla usługi obejmującej odtworzenie pokryć dachowych budynków mieszkalnych lub niemieszkalnych uszkodzonych w wyniku prac związanych z demontażem wyrobów zawierających azbest maksymalna wartość dofinansowania dla zadania inwestycyjnego obejmującego jeden wniosek o przyznanie grantu wynosi 100 zł/ za 1 m2 powierzchni odtworzonego pokrycia dachu, ale nie więcej niż 20 tys. zł.
Jeden wniosek może obejmować wyłącznie jeden budynek mieszkalny lub niemieszkalny. Każdy Wnioskodawca ma możliwość złożenia większej liczby wniosków dla budynków mieszkalnych lub niemieszkalnych, przy czym każdy wniosek będzie oceniany niezależnie od pozostałych.
Termin realizacji projektu
Realizacja projektu w zakresie udzielania grantu i realizacji Inwestycji objętej grantem została zaplanowana na lata 2021– 2022.
Poziom dofinansowania
Poziom dofinansowania w ramach projektu będzie wynikał bezpośrednio z powierzchni dachu,
z której usuwane są wyroby zawierające azbest. Maksymalna powierzchnia dachu objęta grantem nie może być większa niż powierzchnia dachu, z której usunięto wyroby azbestowe. Na etapie realizacji inwestycji nie ma możliwości zwiększenia powierzchni dachu. W przypadku podania zawyżonej powierzchni dachu, grant będzie wypłacany tylko i wyłącznie do faktycznej powierzchni dachu, z której usunięto azbest. Powierzchnia dachu będzie zatwierdzana przez Wykonawcę inwestycji i potwierdzana w Protokole odbioru końcowego.
Jak złożyć wniosek?
Wniosek udziału w projekcie jest dostępny w Urzędu Miasta Pszów przy Pszowskiej 534 w Referacie Gospodarki Komunalnej i Ekologii, Budynek II, piętro 2, pokój nr 11 oraz w załączniku do informacji.
Osoby zainteresowane wzięciem udziału w projekcie powinny złożyć następujące dokumenty:
- Załącznik nr 1. Wniosek udziału w projekcie
- Załącznik nr 1g. Pomoc de minimis (jeśli dotyczy)
UWAGA! Pozostałe załączniki i wnioski składane są na kolejnych etapach dotacji.
Dokumenty należy składać w Urzędzie Miasta Pszów w Biurze Obsługi Mieszkańca, Budynek I, parter - w godzinach pracy urzędu do 14 sierpnia 2020 r. W przypadku wniosków przesłanych pocztą, za wniosek złożony w terminie uznaje się wniosek, który wpłynął do Urzędu Miasta Pszów do dnia 14 sierpnia 2020 r.
Dodatkowe informacje na temat udziału w projekcie można uzyskać w Urzędzie Miasta Pszów przy
ul. Pszowskiej 534 w Referacie Gospodarki Komunalnej i Ekologii, Budynek II, piętro 2, pokój nr 11, telefon: 32 716 08 28.