Biuro Rady Miejskiej Urzędu Miasta Pszów informuje o posiedzeniu komisji Rady Miejskiej w sali Urzędu Stanu Cywilnego wPszowie tj.
20 marca 2024 r. (środa) o godz. 15.30
Komisja Zdrowia, Spraw, Społecznych, Oświaty, Kultury i Sportu
25 marca 2024 r. (poniedziałek) o godz. 15.30
Komisja Rozwoju Miasta, Planowania i Budżetu
26 marca 2024 r. (wtorek) o godz. 15.30
Komisja Bezpieczeństwa i Infrastruktury Komunalnej
Przewodnicząca Rady Miejskiej
Elżbieta Idziaczyk
Kierownik Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Pszowie ogłasza nabór na stanowisko Starszy referent dział - Mieszkania Komunalne
Miejsce pracy:
Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Pszowie- ul. Traugutta 101, 44-370 Pszów
Określenie stanowiska:
Starszy referent – umowa o pracę
Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej jest Jednostką Budżetową.
Niezbędne:
1. obywatelstwo polskie, innego kraju Unii Europejskiej lub innych państw, których obywatele na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa europejskiego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terenie RP na zasadach określonych w art. 11 ust. 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U z 2018 poz. 1260 z późn.zm.),
2. pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych,
3. niekaralność za przestępstwo popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne,
4. przestępstwo skarbowe,
5. stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku,
6. znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków księgowego,
7. spełnianie jednego z poniższych warunków:
• wykształcenie średnie,
• co najmniej 3 letni staż pracy.
Dodatkowe:
1. Znajomość i umiejętność stosowania przepisów prawa z zakresu:
• ustawy o samorządzie gminnym;
• ustawy o pracownikach samorządowych;
• Kodeks postępowania administracyjnego;
• ustawy o ochronie danych osobowych;
• ustawy o dostępie do informacji publicznej;
• ustawy o ochronie praw lokatorów;
• ustawa – prawo zamówień publicznych,
2. bardzo dobra znajomość obsługi komputera i pakietów biurowych
3. umiejętność redagowania pism urzędowych,
4. predyspozycje osobowościowe (wysoka kultura osobista, sumienność, systematyczność, kreatywność, komunikatywność w mowie i piśmie, umiejętność pracy w zespole, odporność na stres).
Zakres wykonywanych zadań:
1. obsługa administracyjna budynków komunalnych,
2. rozliczanie oraz analiza kosztów związanych z wywozem śmieci, dostawa wody, odbiorem ścieków i Co,
3. miesięczne sporządzanie informacji do Urzędu Miasta
4. prowadzenie spraw sądowych,
5. sporządzanie sprawozdań związana z gospodarką mieszkaniową i lokalową,
6. wykonywanie czynności związanych z przygotowaniem oraz przeprowadzaniem postepowań o udzielenie zamówienia publicznego,
7. prowadzenie obsługi biurowej,
8. prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania,,
9. prowadzenie archiwum jednostki.
Oferty kandydatów muszą zawierać:
1. podanie o pracę,
2. kwestionariusz personalny kandydata,
3. dyplom, świadectwo (kserokopia) ukończenia szkoły wyższej lub średniej,
4. dyplomy i świadectwa (kserokopie) ukończenia innych form podnoszenia kwalifikacji (egzaminy zawodowe, kursy),
5. oświadczenie o nieposzlakowanej opinii,
6. oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
7. oświadczenie o nie skazaniu prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
8. oświadczenie kandydata o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
9. klauzula informacyjna dla kandydata,
10. oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych,
11. oświadczenie kandydata o przyjęciu do wiadomości faktu obowiązku publikacji w BIP i tablicy ogłoszeń ZGKiM danych osobowych.
Informacja o warunkach pracy na stanowisku:
1. praca w budynku Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej ul. Traugutta 101,
44-370 Pszów,
2. praca w godzinach: 7:00-15:00,
3. wymiar czasu pracy: 1 etat,
4. praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Zakładzie Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wyniósł 6%.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w sekretariacie Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej ul. Traugutta 101, 44-370 Pszów, w zaklejonej i zaadresowanej kopercie wraz z dopiskiem „Nabór na stanowisko specjalista ds. księgowości„
Dokumenty należy składać do dnia 28.03.2024r.
Aplikacje, które wpłyną po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane. Dokumentów nie odsyłamy. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej ZGKiM.
Wynik naboru zawierający imię i nazwisko oraz miejsce zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego wyłonionego kandydata zostanie upowszechniony w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń ZGKiM.
Pracownikiem upoważnionym do kontaktów z kandydatami jest Izabela Reguła tel. 32 455 78 81.
Burmistrz Miasta Pszów ogłasza negocjacje dotyczące wysokości miesięcznego czynszu dzierżawnego za dzierżawę działki z przeznaczeniem pod ogródek letni z możliwością sprzedaży i podawania piwa w obrębie Parku Jordanowskiego w Pszowie.
Ustalenie wysokości miesięcznego czynszu dzierżawnego za dzierżawę części działki nr 683/7, obręb Pszów, km. 6, o pow. 180 m2 stanowiącej własność Miasta Pszów, położonej w Pszowie przy ul. Pszowskiej, w północno-wschodniej części Parku Jordanowskiego, uzbrojonej w przyłącze wodno – kanalizacyjne i elektryczne, z przeznaczeniem na urządzenie „Ogródka letniego” z możliwością sprzedaży i podawania piwa, zgodnie z mapą sytuacyjną (schemat ideowy) stanowiącą załącznik Nr 1 oraz standardu jego wyposażenia.
Rok 2024 - od dnia 1 maja do dnia 30 września
Rok 2025 - od dnia 1 maja do dnia 30 września
Rok 2026 - od dnia 1 maja do dnia 30 września
W pozostałych okresach roku Dzierżawca zobowiązany będzie do usunięcia „Ogródka letniego” z terenu Parku Jordanowskiego.
Pożądane godziny otwarcia ogródka: od 8.00 do godz. 22.00.
Minimalna miesięczna opłata z tytułu dzierżawy wynosi 1 260,00 zł + VAT.
Miesięczny czynsz dzierżawny nie obejmuje kosztów poboru energii elektrycznej, dostawy wody i odprowadzenia ścieków, utrzymania czystości i wywozu śmieci, świadczeń cywilno – prawnych, uzyskanie potrzebnych zezwoleń oraz innych opłat związanych z prowadzeniem działalności (w tym podatek od nieruchomości), które w całości obciążają Dzierżawcę.
Osoby zainteresowane udziałem w negocjacjach zobowiązane są do złożenia w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miasta Pszów, ul. Pszowska 534, 44-370 Pszów, pisemnej oferty (w zaklejonych kopertach z opisem „Negocjacje – Ogródek letni”), która powinna zawierać:
Termin składania ofert upływa w dniu 8 kwietnia 2024 r. o godz. 10.00
Otwarcie ofert odbędzie się w tym samym dniu w siedzibie Urzędu Miasta Pszów – sala konferencyjna o godz. 10.15. Otwarcie ofert jest jawne. Podczas otwarcia ofert zostaną odczytane jedynie oferowane miesięczne stawki czynszu dzierżawnego.
W części niejawnej oferty będą podlegały ocenie pod względem spełniania warunków określonych w negocjacjach.
Po zakończeniu części niejawnej Oferenci, których oferty będą spełniać wymogi, zostaną zaproszeni indywidualnie do części ustnej negocjacji, gdzie będą mogli przedstawić swoją ofertę, uzupełnić ją lub wycofać. Ustalenia podjęte na tym etapie negocjacji nie mogą ulec dalszym zmianom.
Po zakończeniu tego etapu negocjacji zostanie wyłoniona najkorzystniejsza oferta. Na wybór najkorzystniejszej oferty poza proponowaną miesięczną stawką czynszu będą miały wpływ takie czynniki jak: aranżacja miejsca spójna z najbliższym otoczeniem, zastosowane materiały, komfort, detale takie jak donice czy oświetlenie, estetyka, oryginalność, udogodnienia dla osób niepełnosprawnych, czy rodzin z dziećmi, kącik zabaw dla najmłodszych itp.
Oferent zobowiązany jest do wniesienia wadium w kwocie 2 000,00 zł na konto Urzędu Miasta Pszów - Bank Spółdzielczy w Jastrzębiu Zdroju o nr: 07 8470 0001 2038 0026 2352 0002 z dopiskiem „Negocjacje - Ogródek letni”. Dowód wniesienia wadium dołącza się do oferty pisemnej.
Wadium wpłacone przez oferenta, który wygra negocjacje, zwraca się po podpisaniu przezeń umowy dzierżawy. Pozostałym uczestnikom negocjacji wadium zwraca się niezwłocznie po wyłonieniu najkorzystniejszej oferty.
Wadium przepada na rzecz Miasta, jeżeli uczestnik, który wygra negocjacje uchyla się od zawarcia umowy w terminie wskazanym przez Miasto.
W przypadku opisanym powyżej, Burmistrz Miasta Pszów będzie mógł wybrać ofertę spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzania ponownych negocjacji.
Szczegółowe informacje dotyczące negocjacji można uzyskać w Urzędzie Miasta Pszów, ul. Pszowska 534, 44-370 Pszów – Referat Architektury, Inwestycji, Remontów i Nieruchomości, tel. 32/716-08-37 - Pan Franciszek Sobala, w godzinach pracy Urzędu.
UWAGA:
Burmistrz Miasta Pszów zastrzega sobie prawo zmiany treści ogłoszenia, warunków negocjacji, odwołania lub unieważnienia negocjacji w każdym czasie z ważnych dla Miasta Pszów przyczyn.
Znane już są terminy funkcjonowania przedszkoli w Pszowie w trakcie nadchodzących wakacji.
Przedszkole nr 3 im. Bajtlowo Kraina przy Annie prowadzi dyżur w miesiącu lipcu 2024 r.
Przedszkole nr 2 im. Pszowskich Krasnali prowadzi dyżur od w miesiącu sierpniu 2024r.
]]>Już w najbliższą sobotę Miejski Ośrodek Kultury w Pszowie wypełni się pisankami, kurczakami i zajączkami. Startujemy z dorocznym Jarmarkiem Wielkanocnym.
Od rana do wieczora będzie można zaopatrzyć się w oryginalne ozdoby wielkanocne, stroiki, serwetki i pisanki. Będzie rozstrzygnięcie konkursu na wielkanocną pisankę i wręczenie nagród. Będą występy zespołów artystycznych. Zapraszamy w imieniu organizatorów: Miejskiego Ośrodka Kultury i działającego w jego strukturach Koła Frywolitek.
Biuro Rady Miejskiej Urzędu Miasta Pszów informuje o posiedzeniu komisji Rady Miejskiej w sali Urzędu Stanu Cywilnego Pszów
14 marca 2024 r. (czwartek) o godz. 14:00
Komisja Rewizyjna
Przewodnicząca Rady Miejskiej
Elzbieta Idziaczyk
Za niespełna miesiąc, 7 kwietnia zostaną przeprowadzone wybory samorządowe. Polacy będą wybierać burmistrzów, rady miasta, powiatów i sejmików wojewódzkich. W Pszowie utworzono pięć obwodów głosowania.
Obwód 1
Obwód 2
Obwód 3
Obwód 4
Obwód 5
Ta forma głosowania dostępna jest dla osób, które w dniu głosowania kończą 60 lat lub posiadają orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, w tym także wyborcy posiadający orzeczenie organu rentowego o:
Korespondencyjnie głosować mogą też osoby, które w dniu głosowania podlegają obowiązkowej kwarantannie, izolacji lub izolacji w warunkach domowych.
Zamiar głosowania korespondencyjnego powinien zostać zgłoszony do Komisarza Wyborczego w Bielsku-Białej III najpóźniej do dnia 25 marca 2024 r., z wyjątkiem wyborcy podlegającego w dniu głosowania obowiązkowej kwarantannie, izolacji lub izolacji w warunkach domowych, który zamiar głosowania zgłasza do dnia 2 kwietnia 2024 r.
Głosować przez pełnomocnika mogą wyborcy, którzy w dniu głosowania kończą 60 lat lub posiadają orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, w tym także wyborcy posiadający orzeczenie organu rentowego o:
Wniosek o sporządzenie aktu pełnomocnictwa powinien zostać złożony do Burmistrza Miasta Pszów
najpóźniej do dnia 29 marca 2024 r.
Głosowanie w lokalach wyborczych odbywać się będzie w dniu 7 kwietnia 2024 r. od godz. 7.00 do godz. 21.00.
Burmistrz Miasta Pszów informuje, że w dniu 20 marca 2024 r. (środa) w godzinach od 11ºº do 13ºº w siedzibie Urzędu Miasta Pszów - budynek nr I, parter, w sali ślubów będzie działał punkt informacyjny dotyczący zeznań podatkowych w zakresie:
Nadmieniam, że będzie to punkt informacyjny a nie punkt przyjmowania zeznań podatkowych.
Burmistrz Miasta Pszów
Czesław Krzystała
Informujemy, że Starosta Wodzisławski wyznaczył termin zakończenia sprawy dotyczącej ustalenia wysokości odszkodowania za nieruchomość położoną w jednostce ewidencyjnej Pszów oznaczoną jako działka nr 1106/8.
Wodzisław Śląski, 4 marca 2024 r.
WGN.683.7.4.2023
Na podstawie art. 49 i 49a ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 775 ze zm.) – zwanej dalej kpa, w związku z art. 113 ust. 6 i ust. 7 oraz art. 118a ust. 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. – o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 344 ze zm.) – zwanej dalej ugn oraz art. 23 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. – o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 162 ze zm.) – zwanej dalej specustawa drogowa
tutejszy organ zawiadomieniem z dnia 4 marca 2024 roku nr WGN.683.7.4.2023 wyznaczył termin zakończenia sprawy dotyczącej ustalenia wysokości odszkodowania za nieruchomość położoną w jednostce ewidencyjnej Pszów, obręb Pszów, karta mapy 6, oznaczoną jako działka nr 1106/8 o powierzchni 0,0237 ha, powstałą z podziału działki nr 904/8, na dzień 31 grudnia 2024 roku.
Zgodnie z art. 10 § 1 kpa organy administracji publicznej obowiązane są zapewnić stronom czynny udział w każdym stadium postępowania, a przed wydaniem decyzji umożliwić im wypowiedzenie się co do zebranch dowodów i materiałów oraz zgłoszonych żądań.
Ponadto informuję, że zgodnie z art. 73 § 1 kpa, strona ma prawo wglądu w akta sprawy, sporządzania z nich notatek, kopii lub odpisów. Prawo to przysługuje również po zakończeniu postępowania.
Niniejsze obwieszczenie zostaje podane stronom do wiadomości przez zamieszczenie Biuletynie Informacji Publicznej tut. Starostwa, stronie internetowej Urzędu Miasta Pszów oraz na tablicach ogłoszeń tych urzędów od dnia 7 marca 2024 r.
Akta przedmiotowej sprawy dostępne są w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami Starostwa Powiatowego w Wodzisławiu Śląskim, ul. Bogumińska 2, 44-300 Wodzisław Śląski, piętro II, pokój 215, po uprzednim uzgodnieniu terminu pod nr tel. (32) 4539761.
]]>Informujemy, że Starosta Wodzisławski prowadzi postępowanie w sprawie ustalenia wysokości odszkodowania za nieruchomość o częściowo nieuregulowanym stanie prawnym, położoną w jednostce ewidencyjnej Pszów oznaczoną jako działka nr 1106/8.
Wodzisław Śląski, 4 marca 2024 r.
WGN.683.7.4.2023
Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 775 ze zm.) – zwanej dalej kpa, w związku z art. 113 ust. 6 i ust. 7 oraz art. 118a ust. 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. – o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 344 ze zm.) – zwanej dalej ugn oraz art. 23 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. – o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 162 ze zm.) – zwanej dalej specustawa drogowa
tutejszy organ prowadzi postępowanie w sprawie ustalenia wysokości odszkodowania za nieruchomość o częściowo nieuregulowanym stanie prawnym, położoną w jednostce ewidencyjnej Pszów, obręb Pszów, karta mapy 6, oznaczoną jako działka nr 1106/8 o pow. 0,0237 ha, powstałą z podziału działki nr 904/8, która na mocy ostatecznej decyzji Starosty Wodzisławskiego nr 009/22 z dnia 29 grudnia 2022 roku (znak sprawy WAB.6740.1.0008.2022) zezwalającej na realizację inwestycji drogowej pod nazwą ”Rozbudowa drogi gminnej nr 597041S ul. Juranda i ul. Jagienki w Pszowie”, stała się własnością Miasta Pszów.
W toku prowadzonego postępowania organ ustalił, że współwłaściciele ww. nieruchomości Józef Mosler oraz Janina Macura nie żyją, a spadek po zmarłych nie został przeprowadzony.
Zgodnie z art. 10 § 1 kpa organy administracji publicznej obowiązane są zapewnić stronom czynny udział w każdym stadium postępowania, a przed wydaniem decyzji umożliwić im wypowiedzenie się co do zebranch dowodów i materiałów oraz zgłoszonych żądań.
Wobec powyższego informuję, że osoby posiadające interes prawny w przedmiotowej sprawie mogą zapoznać się z aktami oraz składać pisemne wyjaśnienia, wnioski i dowody na poparcie swoich stanowisk, a także zgłoszonych żądań.
Ponadto informuję, że zgodnie z art. 73 § 1 kpa, strona ma prawo wglądu w akta sprawy, sporządzania z nich notatek, kopii lub odpisów. Prawo to przysługuje również po zakończeniu postępowania.
Niniejsze obwieszczenie zostaje podane stronom do wiadomości przez zamieszczenie w Biuletynie Informacji Publicznej tut. Starostwa, stronie internetowej Urzędu Miasta Pszów oraz na tablicach ogłoszeń tych urzędów od dnia 7 marca 2024 r.
Akta przedmiotowej sprawy dostępne są w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami Starostwa Powiatowego w Wodzisławiu Śląskim, ul. Bogumińska 2, 44-300 Wodzisław Śląski, piętro II, pokój 215, po uprzednim uzgodnieniu terminu pod nr tel. (32) 4539761.
]]>